søndag 1. januar 2012

La Aaron bli i Norge!

Arbeiderpartiets omstridte innstramminger i asylpolitikken fra 2009 har vært fatal for mange asylsøkere, blandt annet Aaron. Imens de fleste asylsøkere fra Palestinske områder fikk innvilget søknaden sin, ville skjebnen noe annet

Aaron Ara er fra Jenin på vestbredden i Palestina. Der studerte han teater og drev med aktivisme. Han var inntil nylig bosatt i Bodø i Nordland. Etter andre forsøk ble asylsøknaden hans avslått, og nå er han arrestert og deportert.

I Palestina har Aaron gjennom aktivisme og et radioprogram fremmet holdninger som ikke passet inn i Hamas sitt bilde av frigjøringskampen, og han risikerer å bli drept når han kommer hjem.

Det er visst bare en vei til palestinsk frigjøring, og det er tostatsløsningen, og er du heller for enstatsløsning sånn som Aaron, da er du likestilt med Benjamin Netanyahu i deres øyne.

http://www.facebook.com/groups/letaaronstayinnorway/

Følg saken på linken over. Jeg håper Aaron og andre politiske flyktninger får bedre behandling i året som kommer, og at alle vil bidra med det de kan for å bedre situasjonen for disse menneskene. Aaron er bare en av dem, men saken hans betyr mye for mange mennesker, ikke glem han!

Dette er min appell til dere, fint om noen som kan mer om saken har lyst til å fylle ut i kommentarfeltet!

1 kommentar:

  1. Hei, jeg har ingen info, men jeg hører stadig noe om dette via bekjente. Er det ingenting vi nordmenn kan gjøre for å vise hva vi støtter? At alle må leve sammen i en stat, det er ett selvfølgelig valg. Frihet, er viktigst. Jeg blir matt av alt som foregår.. Håper det vil gå bra.

    SvarSlett